Marketing mobilny

Wraz z dynamicznym rozwojem telefonii komórkowej zwiększyło się jej znaczenie i możliwości wykorzystania do celów marketingowych. Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że telefony służą jedynie komunikacji międzyludzkiej, rozmów. W chwili obecnej okazało się, że mogą być idealnym środkiem przekazu.

Dzięki wprowadzeniu możliwości wysyłania informacji tekstowych możliwe stało się promowanie swoich usług w sposób bezpośrednio. Wysyłanie wiadomości tekstowych do danej osoby jest gwarancją tego, że przekaz dotrze do niej osobiście i zostanie odczytany.

Jak pokazują niedawno przeprowadzone badania coraz więcej korporacji korzysta z tego typu formy reklamy. Specjaliści nazywają to profesjonalnie marketingiem mobilnym. Rozwinął się on w sposób błyskawiczny, a obecnie uważa się, że miesięcznie wysyłanych jest nawet ponad sto milionów reklamowych wiadomości tekstowych. Zazwyczaj możliwość wysyłania tego typu reklam musi być poprzedzona zgodą odbiorcy, ale wiele firm kieruje się zasadą domniemanej zgody w imię której niezastrzeżenie przez potencjalnego adresata, że nie chce otrzymywać smsów reklamowych traktuje się jako zgodę. Niejednokrotnie jest to przedmiotem sporów i przyczyną irytacji wśród klientów sieci komórkowych, natomiast mimo to reklama spełnia swoją funkcję.

Marketing mobilny jest popularny nie tylko w Europie, ale ostatnio również w Stanach Zjednoczonych, do których dotarł z około dwuletnim opóźnieniem, jednak błyskawicznie znalazł wielu zwolenników. Oczywiście tego typu działania, w momencie zdecydowanej niechęci adresata muszą mieć opcję bezpłatnej rezygnacji.

Przeczytaj także:
Nadruki na koszulkach Warszawa | buty skórzane damskie | dourthe no1 bordeaux rouge 2008 opis